Szanowni Rodzice i Uczniowie.
Dziękujemy Wam za Waszą wirtualną obecność w nowej, szkolnej rzeczywistości. Zaangażowanie Państwa i Waszych dzieci, oraz współpraca, a także wyrozumiałość dla nieuniknionych niedogodności, są godne największej pochwały. Bez tego nie podołalibyśmy temu wyzwaniu! Dziękujemy za wszystkie uwagi, sugestie oraz Waszą otwartość na nowe zadania.
W związku z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej od dnia 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. nauka odbywa się w obowiązkowym trybie zdalnego nauczania. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wytyczne, jakie opracowaliśmy po analizie naszych i Państwa możliwości, wysłanych ankiet oraz realnie dostępnych kanałów komunikacji. Wierzymy, że zdobyte w ostatnim czasie doświadczenie pozwoliło na dobór jak najlepszych metod pracy zdalnej oraz efektywną realizację podstawy programowej.
- Od 25 marca 2020 r. nauczanie zdalne, zwane też kształceniem na odległość, jest obowiązkowe w szkołach i placówkach oświatowych w kraju. Oznacza to, że każdy uczeń ma obowiązek w nim uczestniczyć.
- Nauczyciele będą dokumentować przebieg nauczania, a więc frekwencję i ocenianie, w dzienniku elektronicznym. W każdej chwili rodzic, po udostępnieniu swojego adresu e-mail, będzie mógł zalogować się do niego. Niezalogowanie się, nie wstrzymuje prowadzenia frekwencji i oceniania.
- Każdy uczeń otrzyma od swojego wychowawcy tygodniowy plan zajęć. Zajęcia będą odbywały się zgodnie z harmonogramem na dany dzień. Zdajemy sobie sprawę, że możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego są różne, a rodzice pracują w różnym trybie i czasie, dlatego można modyfikować godziny pracy nad danym przedmiotem. Pamiętajcie jednak, aby w miarę możliwości pracować od rana i nie odkładać wszystkiego na późniejszą porę.
- Zdecydowaliśmy, że nie będziemy prowadzić typowego nauczania on-line, właśnie z uwagi na różny dostęp do internetu i sprzętu komputerowego.
- Zadania będziecie otrzymywać taką samą drogą, jaka sprawdziła się w naszych realiach. Będą to: komunikatory społecznościowe, skrzynki mailowe, praca w aplikacjach, ale też praca z podręcznikiem, ćwiczeniami i zeszytem. Prosimy o odsyłanie potwierdzeń wykonanych prac. Będą one podstawą do zaliczenia obecności na danych zajęciach. Sposób odsyłania prac, tak jak dotychczas będzie na bieżąco podawany przez nauczycieli.
- Dodatkowo każdego dnia na stronie internetowej szkoły będą zamieszczane dla każdej klasy zadania, do wykonania w dniu następnym. To tak na wszelki wypadek, gdyby zawiodła komunikacja poprzez komunikatory i e-maile.
- W naszym planie pojawiły się zajęcia z wychowania fizycznego. Będą to krótkie zalecenia do samodzielnego wykonania prostych ćwiczeń w domu. Pamiętajcie – ruch to zdrowie! Tu nie przesyłacie żadnych potwierdzeń!
- Ocenianie. Od środy (25.03.2020 r.) będziemy oceniać Wasze postępy w nauce oraz zachowaniu. Poniżej przedstawiamy Wam kilka najważniejszych zapisów:
- W ocenianiu w trybie nauczania zdalnego nauczyciel wykorzystuje skalę ocen przyjętą w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu i dokumentuje je w dzienniku elektronicznym.
- Oceny uzyskane przez ucznia w terminie obowiązywania nauczania zdalnego zostaną wprowadzone do obowiązującej dokumentacji szkolnej tj. dziennika zajęć przez nauczyciela prowadzącego zajęcia z danego przedmiotu, niezwłocznie po zakończeniu zajęć w formie zdalnego nauczania.
- Ocenie podlegają następujące formy aktywności ucznia, przekazywane w formie elektronicznej:
a) zadania pisemne,
b) wytwory pracy ucznia (prace plastyczne i techniczne, umiejętności muzyczne, projekty itp.);
c) zaangażowanie i wysiłek ucznia wkładany w wykonanie pracy,
d) aktywność ucznia,
e) systematyczność w pracy,
f) kartkówki, testy oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności.
- Ocenianie form aktywności wymienionych podpunktach a - e, odbywa się z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem.
- Przeprowadzanie kartkówek odbywa się z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, odnotowanym w dzienniku elektronicznym.
- Przeprowadzanie testów i sprawdzianów odbywa się z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem odnotowanym w dzienniku elektronicznym.
- Ocenianie zachowania ucznia w nauczaniu zdalnym uwzględnia następujące kryteria:
a) wywiązywanie się z obowiązków ucznia wynikających ze specyfiki kształcenia na odległość;
b) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
c) stosowanie zasad netykiety.
Niezmiennie życzymy Wam zdrowia i wytrwałości. Do zobaczenia!
Zespół nauczycieli SP w Łące Prudnickiej