Szanowni Rodzice i Uczniowie.

Dziękujemy Wam za Waszą wirtualną obecność w nowej, szkolnej rzeczywistości. Zaangażowanie Państwa i Waszych dzieci, oraz współpraca, a także wyrozumiałość dla nieuniknionych niedogodności, są godne największej pochwały. Bez tego nie podołalibyśmy temu wyzwaniu! Dziękujemy za wszystkie uwagi, sugestie oraz Waszą otwartość na nowe zadania.

W związku z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej od  dnia 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. nauka odbywa się w obowiązkowym trybie zdalnego nauczania. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wytyczne, jakie opracowaliśmy po analizie naszych i Państwa możliwości, wysłanych ankiet oraz realnie dostępnych kanałów komunikacji. Wierzymy, że zdobyte w ostatnim czasie doświadczenie pozwoliło na dobór jak najlepszych metod pracy zdalnej oraz  efektywną realizację podstawy programowej.

  1. Od 25 marca 2020 r. nauczanie zdalne, zwane też kształceniem na odległość, jest obowiązkowe w szkołach i placówkach oświatowych w kraju. Oznacza to, że każdy uczeń ma obowiązek w nim uczestniczyć.
  2. Nauczyciele będą dokumentować przebieg nauczania, a więc frekwencję i ocenianie, w dzienniku elektronicznym. W każdej chwili rodzic, po udostępnieniu swojego adresu e-mail, będzie mógł zalogować się do niego. Niezalogowanie się, nie wstrzymuje prowadzenia frekwencji i oceniania.
  3. Każdy uczeń otrzyma od swojego wychowawcy tygodniowy plan zajęć. Zajęcia będą odbywały się zgodnie z harmonogramem na dany dzień. Zdajemy sobie sprawę, że możliwości dostępu ucznia do sprzętu komputerowego są różne, a rodzice pracują w różnym trybie i czasie, dlatego można modyfikować godziny pracy nad danym przedmiotem. Pamiętajcie jednak, aby w miarę możliwości pracować od rana i nie odkładać wszystkiego na późniejszą porę.
  4. Zdecydowaliśmy, że nie będziemy prowadzić typowego nauczania on-line, właśnie z uwagi na różny dostęp do internetu i sprzętu komputerowego.
  5. Zadania będziecie otrzymywać taką samą drogą, jaka sprawdziła się w naszych realiach. Będą to: komunikatory społecznościowe, skrzynki mailowe, praca w aplikacjach, ale też praca z podręcznikiem, ćwiczeniami i zeszytem.  Prosimy o odsyłanie potwierdzeń wykonanych prac. Będą one podstawą do zaliczenia obecności na danych zajęciach. Sposób odsyłania prac, tak jak dotychczas będzie na bieżąco podawany przez nauczycieli.
  6. Dodatkowo każdego dnia na stronie internetowej szkoły będą zamieszczane dla każdej klasy zadania, do wykonania w dniu następnym. To tak na wszelki wypadek, gdyby zawiodła komunikacja poprzez komunikatory i e-maile. 
  7. W naszym planie pojawiły się zajęcia z wychowania fizycznego. Będą to krótkie zalecenia do samodzielnego wykonania prostych ćwiczeń w domu. Pamiętajcie – ruch to zdrowie! Tu nie przesyłacie żadnych potwierdzeń!
  8. Ocenianie. Od środy (25.03.2020 r.) będziemy oceniać Wasze postępy w nauce oraz zachowaniu. Poniżej przedstawiamy Wam kilka najważniejszych zapisów:

- W ocenianiu w trybie nauczania zdalnego nauczyciel wykorzystuje skalę ocen przyjętą w Wewnątrzszkolnym Ocenianiu i dokumentuje je w dzienniku elektronicznym.
- Oceny uzyskane przez ucznia w terminie obowiązywania nauczania zdalnego zostaną wprowadzone do obowiązującej dokumentacji szkolnej tj. dziennika zajęć przez nauczyciela prowadzącego zajęcia z danego przedmiotu, niezwłocznie po zakończeniu zajęć w formie zdalnego nauczania.
- Ocenie podlegają następujące formy aktywności ucznia, przekazywane w formie elektronicznej:

a) zadania pisemne,
b) wytwory pracy ucznia (prace plastyczne i techniczne, umiejętności muzyczne, projekty itp.);
c) zaangażowanie i wysiłek ucznia wkładany w wykonanie pracy,
d) aktywność ucznia,
e) systematyczność w pracy,
f) kartkówki, testy oraz sprawdziany wiedzy i umiejętności.
- Ocenianie form aktywności wymienionych podpunktach a - e,  odbywa się z co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem.
- Przeprowadzanie kartkówek odbywa się z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, odnotowanym w dzienniku elektronicznym.

- Przeprowadzanie testów i sprawdzianów odbywa się z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem odnotowanym w dzienniku elektronicznym.
- Ocenianie zachowania ucznia w nauczaniu zdalnym uwzględnia następujące kryteria:
a) wywiązywanie się z obowiązków ucznia wynikających ze specyfiki kształcenia na odległość;
b) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
c) stosowanie zasad netykiety.
 

Niezmiennie życzymy Wam zdrowia i wytrwałości. Do zobaczenia!

 

 

 

Zespół nauczycieli SP w Łące Prudnickiej